Lion King mascotte huren – Simba

Simba Lion King mascotte huren almere en omstreken
Simba Lion King mascotte huren

Reserveer deze mascotte

The Lion King (Nederlandse titel: De Leeuwenkoning) is een Amerikaanse animatiefilm uit 1994, geproduceerd door Walt Disney Feature Animation. Het is de 32ste van Disneys animatiefilms. Het verhaal speelt zich af op de Afrikaanse savanne, waar de koning der dieren, de leeuw, heer en meester is. De dieren zijn allemaal dusdanig vermenselijkt dat zij kunnen praten en denken als mensen.

De film werd opgevolgd door twee direct-naar-videofilms: The Lion King II: Simba’s trots en The Lion King III.

Van de film werd een musical gemaakt die in 1997 in première ging.

De personages Timon en Pumbaa kregen na de film hun eigen animatieserie, die 86 afleveringen liep.

Over de jaren zijn een aantal videospellen gebaseerd op de film uitgebracht, waaronder The Lion King, The Lion King: Simba’s Mighty Adventure en Timon & Pumbaa’s Jungle Games.

Op 16 september 2011 werd de film in Amerika gedurende 2 weken opnieuw in de bioscoop uitgebracht in een speciale 3D-versie. Dit bleek een groot succes en bracht 80 miljoen dollar op. In oktober 2011 verscheen de 3D-heruitgave ook in België en Nederland.