Winnie de Poeh mascotte huren

Winnie de Poeh mascotte huren. Ophaalpunt Almere Stad Stedenwijk Noord

Winnie de Poeh Mascotte huren

Reserveer deze mascotte

Winnie de Poeh (Engels: Winnie-the-Pooh) is een personage uit een verhalenreeks van A.A. Milne. Zijn naam is eigenlijk Beer Edward, maar hij wordt zelden zo genoemd. Poeh-beer, zoals hij ook wel wordt genoemd, is dol op honing en heeft naar eigen zeggen maar een heel klein beetje verstand.

Winnie de Poeh is eigenlijk de knuffelbeer van Janneman Robinson, maar kan in de verhalen praten, net als de andere speeldieren en woont in het Honderd Bunderbos, geënt op een echt bosje in de buurt van het huis van de schrijver. Poeh, Janneman Robinson en Knorretje beleven in de verhalen van Milne eenvoudige avonturen die bijvoorbeeld als motief hebben dat Poeh van honing houdt, of dat er een nieuw dier in het bos is komen wonen, of dat de dieren op ontdekkingstocht gaan. Winnie de Poeh heeft veel vrienden: Janneman Robinson, Knorretje, Teigetje, Kanga, Roe, Iejoor, Konijn en Uil.

De verhalen over Winnie de Poeh zijn geschreven door de Engelse schrijver A.A. Milne voor zijn zoon Christopher Robin Milne (Janneman Robinson in de oudste Nederlandse vertaling).

Het eerste boek over Winnie verscheen op 14 oktober 1926 met als titel Winnie-The-Pooh. Een tweede boek verscheen in 1928 onder de titel The House at Pooh Corner (Het huis in het Poeh-hoekje). Mede door de tekeningen van Ernest Shepard zijn de verhalen onsterfelijk geworden. De eerste Nederlandse vertaling/bewerking was van de hand van Nienke van Hichtum en verscheen in 1929. In de Sovjet-Unie werd Winnie de Poeh geïmiteerd door de Sojoezmoeltfilmstudio. De boeken over Poeh worden ook door volwassenen gewaardeerd door de filosofische toon van de avonturen. Via de avonturen van Poeh leren kinderen naar de wereld van alledag kijken.